Det navn du bliver givet bliver ikke nødvendigvis ved med, at afspejle hvem du er.
Nogle gange modner tiden dig, og andre gange har du brug for at se dig selv lidt udefra, for at finde ud af, at du kan lidt mere, eller er lidt mere.
Det var allerede tilbage i slutningen af januar, eller starten af februar, altså bare et par måneder efter RoSI Digital så dagens lys, at det gik op for os, at vi var meget mere end bare en digital udgave af en Return Of Sponsorship Investment (RoSI) rapport.
Dengang var vi et lille team på fem mennesker, som havde en stærk drøm og en klar plan for, at blive den bedste medspiller og bidrage til at øge den kommercielle performance ude i de danske klubber. Vi ville være med til at løfte branchen gennem et løbende validt og veludviklet indblik i effekten af sponsorater, som gav brugbare indsigter på daglig basis. Vi ville være et workflow værktøj, som sparrede kunderne for oceaner af tid. Alt det vil vi fortsat og vi er kommet langt.
I dag er vi bare også noget mere end dét.
Flere kollegaer er kommet til
RoSI Digital er født i en tid, hvor verdenen har været præget af globale udfordringer.
I kølvandet på pandemien er det blevet vigtigere og vigtigere for rettighedshavere, at kunne dokumentere effekten og vise brands, at deres produkt reelt skaber en stor værdi.
Lidt som vi så det efter finanskrisen i 2008. Vi havde altså travlt med at komme i gang.
Gennem vores opstart oplevede vi flere virksomheder bruge ekstraordinære kræfter på branding og positionering. Endda inden de havde fået det fundamentale i deres produkt til at spille – den vej ville vi ikke gå. Så vi fandt hurtigt et godt, solidt, produktspecifikt navn, og så tog vi igen arbejdshandskerne på.
Vi udviklede derefter vores platform, og i processen med at digitalisere datakilder kunne vi se langt flere interessante kryds i vores data, som kunne give en meget mere brugbar og komplet indsigt i værdien af et sponsorat.
Skulle vi i mål med den udvikling, som vi så for os, krævede det et udvidet team.
Jaah, faktisk så meget at det at få sit eget skrivebord på kontoret er blevet en daglig battle.

På et halvt år er vi gået fra 5 til 17 medarbejdere, vores udviklingsteam er blevet markant forstærket parallelt med, at vi har opkøbt både Nordic SportsLab og SponsorOptimizer.
Alt sammen for, at både brands og rettighedshavere skal kunne stå stærkere og få mest muligt ud af de partnerskaber, de indgår.
RoSI er derved blevet ét produkt af mange services i vores forretning, og er derfor ikke længere fyldestgørende for, hvem vi er, og hvad vi gør.
I dag arbejder vi ikke bare med det værdimæssige afkast af en investering i sporten. Vi arbejder hele vejen rundt om sponsoratet. Vi sparrer, giver indsigter og skaber viden, og effektiviserer hele sponsoratprocessen – ikke kun løbende og præcis effektmåling, som dog fortsat er et afgørende element i de fleste processer.
Derfor var det tid til at se lidt længere fremad.
Hvorfor Above Sports?
Hvis RoSI handlede om, hvad vi lavede, handler Above om, hvem vi er.
Navnet indfanger essensen af det mål, vi har: Vi vil lægge os på toppen af det eksisterende data, som allerede er ude i klubberne. Vi vil levere de indsigter, som gør, at du kan træffe den rigtige beslutning i dag, og derved komme til at spille på et højere niveau i morgen.
Vi vil se hele spillepladen oppefra.
Vi indsamler og kigger på alt den relevante data, og sætter det sammen på tværs, så der bliver skabt et helstøbt, præcist og transparant billede af værdien, og hvad der skaber den. Derfor Above Sports.
Som den innovative tech-start-up-virksomhed, som vi ser os selv som, er vi meget opmærksomme på, at vi konstant er i udvikling. Derfor skulle vi også have et navn, der klingede godt internationalt – for selvom vi nu på kontoret ikke har meget plads, fortsætter drømmene – og ambitionerne med at være store.
Så lad mig afslutningsvis opsummere kort:
Vi har optimeret overfladen, skiftet gear og udvidet mandskabet, men vi forbliver på det samme spor med samme engagement, fremdrift, fokus og mission.
Jeg håber I vil tage godt imod Above Sports.