Viktor Axelsen triumferer både på – og uden for banen: Ny databaseret analyse konkluderer enorm sponsorværdi

Af: David Metzon
Redaktør

Del artiklen:

Søndag eftermiddag satte Viktor Axelsen endnu en tyk streg under hans enestående position i verdenseliten, da han vandt over indonesiske Ginting ved HSBC BWF Tour Finals i Bangkok.

2022 bød derfor på 54 afviklede kampe, hvor Viktor Axelsen trak sig sejrrigt ud af 51 af dem. Han sender dermed et tydeligt signal til omverdenen om, at han er et skridt foran og sulten efter mere.

Det gør sig ikke kun gældende sportsligt, at Viktor Axelsen performer på absolut højeste niveau. Også på den kommercielle bane brillere han, konkluderer ny analyse fra Above Sports.

Vi glæder os allerede til det nye år, hvor jeg må sige, at vi forventer, at de her nye indsigter kommer til at skabe yderligere kommercielle muligheder for Viktor.

Henrik Axelsen

Viktor Axelsens sponsorværdi estimeres til at være mere end 30 gange så høj på globalt plan sammenlignet med i Danmark – og dermed svarende til et stort trecifret millionbeløb.

Estimatet vurderes endda til at være konservativt sat, fordi den opfattede værdi – de såkaldte immaterielle værdier – ikke er inkluderet heri.

Både Viktor og hans team har nu en helt anden forudsætning for at værdisætte og optimere deres sponsorpartnerskaber. Jeg må også indrømme, at vi blev positivt overraskede, da vores analyseafdeling præsenterede os for de store tal, der er et udtryk for hans kommercielle værdi”, udtaler Thomas Badura, founder af Above Sport.

“Der findes ganske enkelt ikke mange enkeltstående atleter herhjemme, der kan mønstre den imponerende værdi”, supplerer han.

Henrik Axelsen, far og manager til Viktor Axelsen, udtaler:
”Jeg ville ønske, at vi havde haft de muligheder, vi har nu, for 5 år siden, men glæder os over den gave, vi har i dag. Above Sports´ platform giver os løbende indblik og dybdegående viden, som ville have været sværttilgængeligt tidligere.

For os er det en game changer af to årsager:

For det første har vi adgang til globale data, som historisk set har været sværttilgængelige. Og for det andet, bliver data’en gjort letforståelige, fordi det ikke bare handler om at samle data, men i lige så høj grad om at koble alle relevante oplysninger sammen  – og på toppen af dem skabe værdifulde indsigter – lige til at bruge til noget meget konkret, nemlig at udvikle sporten og ta’ den til det niveau den fortjener.

Vi glæder os allerede til det nye år, hvor jeg må sige, at vi forventer, at de her nye indsigter kommer til at skabe yderligere kommercielle muligheder for Viktor.

Endelig et super seriøst – og troværdigt værktøj, vi forventer os meget af.”

Om Above Sports

Above Sports er et sportstech selskab, der har udviklet en platform til tracking og optimering af sponsorpartnerskaber. Above Sports er baseret på viden og indsigter fra SponsorPeople, der i over 20 år har rådgivet både virksomheder og rettighedshavere, både nationalt og internationalt.

Above Sports tæller i dag 15 medarbejdere med den klare ambition, at skabe et helt nyt internationalt niveau for arbejdet med sportsdata og kommercielle indsigter.

For yderligere spørgsmål eller kommentarer, besøg www.abovesports.io
eller kontakt:

David Pansbo, COO
M: +45 25 12 69 28
E: [email protected]

Læs andre klummer

Jeg ville ønske, at vi havde haft de muligheder vi har nu, for 5 år siden, men glæder os over den gave vi har i dag.

Henrik Axelsen

Modtag vores nyhedsbrev